Yeşil Çay Damarları Açar
Günde sadece bir bardak yeşil çayın damarları açtığı ve kalp sağlığına önemli bir katkısı olduğu belirlendi.
Akina Tıp Okulu kardiyoloji bölümünden Dr. Nicholas Aleksopulosi, vücuttaki kan akışının iyi bir göstergesi olan ve omuzdan bileğe uzanan brakiyal damarların, bazı sıvılar alındığındaki durumunu ultrasonla inceledi.
Sağlıklı deneklere yeşil çay, kafein ve sıcak su verildi. Her bir sıvıyı aldıktan sonra deneklerin brakiyal damarlarının durumuna bakıldı.
Araştırmacılar, deneklerin yeşil çay içmelerinden 30 dakika sonra damarların yüzde 4 oranında genişlediğini, kafein ve sıcak suyun bu etkiyi göstemediğini belirledi.
Ayrıca bu araştırma, European Journal of Cardiovascular Prevention and Rehabilitation’da yayınlandı.
Damarların genişlemesi, kan damarlarını saran hücrelerden oluşan ve pıhtılaşmayı önleyen endotelyumun daha iyi işlemesini sağlıyor.
Önceki çalışmalar siyah çayın endotelyumun kısa ve uzun dönemli performansını artırdığını göstermişti. Fakat yeşil çayın ilk kez geniş damarlar üzerinde kısa dönemde yararlı etkisi olduğu belirlendi.
Bir başka araştırma da yeşil çayın sigara tiryakilerinde endotelyal fonksiyon bozukluğunu ortadan kaldırdığı saptanmıştı. Öte yandan yeşil çayın kötü kolesterolü ve yüksek tansiyonu düşürmede etkisi olduğu da belirlenmişti.
Arama...
ÇAY KAZANLARI
Çay Kazanı Kullanma Kılavuzu
Fiyatlarımıza KDV dahil değildir




İletişim Bilgileri
"Davutpaşa Cad. Topkapı İş Merkezi (TİM 1)No: 6 / 291 Topkapı / İSTANBUL
Tel: +90 (212) 567 88 03 & Fax: +90 (212) 567 88 04 & GSM: +90 (538) 303 30 30
e-posta: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.